ضخامت سنج ( تست رنگ )

ضخامت سنج ( تست رنگ )

ضخامت سنج رنگ و پوشش دستگاهی است کاربردی برای تعیین ضخامت پوششی سطوح مختلف. در بسیاری از موارد برای تعیین ضخامت پوشش و یا رنگ تنها به سطح آن دسترسی داریم و به دنبال راه حلی هستیم تا بدون آسیب رساندن به سطح از ضخامت پوششی آن آگاه شویم. ضخامت سنج رنگ و پوشش دستگاهی است که بوسیله آن می توان بدون آسیب رساندن به جسم اطلاعات کامل و دقیقی از پوشش آن به دست آورد. استفاده از این دستگاه در خوردو بسیار کاربردی است. ضخامت سنج رنگ برای سطوح آهنی، فلزی و پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اندازه گیری ضخامت پوشش و رنگ سه روش کلی وجود دارد که براساس نوع جنس می باشد: روش الکترومغناطیس، روش گردابی، روش التراسونیک.

انواع ضخامت سنج رنگ و پوشش
از انواع دستگاه ضخامت سنج رنگ می توان به نوع مغناطیسی ان اشاره کرد. این نوع از ضخامت سنج ها به ضخامت سنج خودرو نیز مشهور هستند. ضخامت سنج رنگ الکترو مغناطیسی برای سطح آهنی به کار برده می شود . در این نوع از دستگاه ها برای از بین بردن فشار دست مصرف کننده، از یک پروب استفاده می شود که دارای فشار ثابتی است ازاین رو درصد خطای آن نیز کاهش می یابد. دستگاه ضخامت سنج رنگ مجهز به یک صفحه نمایشی است و زمانی که بر روی سطح آهنی قرار می گیرد کلیه اطلاعات مربوط به سطح و پوشش را به نمایش میگذارد و حتی توانایی ثبت و ذخیره اطلاعات را نیز دارد.

دستگاه های ضخامت سنج رنگ و پوشش دارای یک نمایشگر دیجیتالی هستند که ضخامت رنگ بدنه خودرو را می توانند بر حسب میکرون و یا هزارم میلیمتر و اینچ نشان دهند. علاوه بر آن با استفاده از این دستگاه به راحتی می توانید جنس بدنه خودرو را تشخیص دهید.در برخی از انواع دستگاه های ضخامت سنج رنگ، صفحه نمایش امکان چرخش ۱۸۰ درجه را دارد و از این رو خواندن اعداد هنگام ضخامت سنجی نقاط کور و پایینی خودرو را به سادگی امکان پذیر می کند.

ضخامت سنج رنگ گردابی
برای اندازه گیری ضخامت پوشش و رنگ اجناسی که از جنس آهن نبوده و خاصیت مغناطیسی ندارند اما فلز و رسانا می باشند مانند آلومینیوم، از ضخامت سنج هایی استفاده می شود که به روش گردابی کار می کنند. زمانی که دستگاه ضخامت سنج پوشش و رنگ به سطح فلز نزدیک می شود باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی بر روی سطح فلز میکنند. سیستم گردابه ایی دستگاه یک میدان الکترو مغناطیسی متقابل را ایجاد می کند که باز خورد آن توسط دستگاه قابل اندازه گیری است و بدین ترتیب بدون اینکه به سطح فلز رسانا آسیبی وارد شود اطلاعات جامع و کاملی از پوشش آن را در اختیار کاربر قرار می دهد.

ضخامت سنج رنگ التراسونیک
اگر سطح مورد نظر غیر فلزی باشد باز هم می توان از طریق دستگاه ضخامت سنج رنگ و پوشش، برای آن استفاده کرد. در مورد سطوح غیر فلزی برای اندازه گیری پوشش آن از دستگاه هایی استفاده می کنند که با سیستم التراسونیک کار می کنند. این دستگاه یک پالس التراسونیک به سطح غیر فلزی وارد می کند و بازتاب آن را دریافت و ثبت می نماید و آن را تبدیل به یک فرکانس بالا می کند که بر روی نمایشگر ضخامت پوشش و رنگ را نشان می دهد.

تماس با ما
۰۹۱۲۱۴۶۱۲۵۰
۰۲۱۶۶۵۶۳۴۱۶
carsintools
www.carsintools.com
carsintools

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *